Nowe zasady zgłaszania i rozpowszechniania ofert pracy realizowanych przez powiatowe urzędy pracy

Print Drukuj

Informujemy, że Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, (Dz. U. z 2025 r., poz. 620),  wchodząca w życie od dnia 1 czerwca 2025r., wprowadza  nowe zasady zgłaszania i rozpowszechniania ofert pracy realizowanych przez powiatowe urzędy pracy.  Zgłoszone oferty będą upowszechniane w bazie ofert pracy - ePraca, która zastąpi obecnie wykorzystywaną do tego celu Centralną Bazę Ofert Pracy.

W art. 83 ust. 2 pkt 1 wyżej wymienionej ustawy wskazano, że oferty do powiatowych urzędów pracy obowiązkowo zgłaszają wszystkie podmioty wskazane w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2022 r. poz. 902), tj:

  • organy władzy publicznej;
  • organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
  • podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  • podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo
  • osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  • podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Jednocześnie przypominamy i zachęcamy do składania ofert pracy poprzez specjalnie dedykowany do tego celu  elektroniczny formularz https://www.praca.gov.pl/eurzad/uslugi-elektroniczne/kreator-wnioskow/PSZ-ZOPP

Informacje o publikacji dokumentu